Rehtorin tervehdys

Lukuvuoden 2024-2025 avaussanat

30 vuotta sitten perustetun yhdistyksemme ylläpitämä koulu on kasvanut pienestä alle kymmenen oppilaan kotikoulusta, kaupungin koulun yhteydessä toimineen kristillisen linjan kautta, nyt jo hieman yli 300 oppilaan yhtenäiskouluksi. Yksityisenä opetuksenjärjestäjänä olemme toimineet vuodesta 2004, ja Valtioneuvostolta saamamme opetuksen järjestämisluvan ehtona on, että ”opetus perustuu kristilliseen elämänkatsomukseen”. Keväällä 2025 koulumme on muuttamassa nykyisen korttelin sisällä vieressä sijaitsevaan 1925 rakennettuun mittavassa peruskorjauksessa täysin uudistettavaan arvokkaaseen Cygnaeuksen koulurakennukseen.

Lukuvuonna 2024-2025 koulullamme on teemana kunnioitus, joka on myös yksi koulumme keskeisistä arvoista. Kristilliseen elämänkatsomukseen perustuen pidämme tärkeänä niin Jumalan, lähimmäisen, itsemme, kuin ympäristön kunnioittamista. Raamatun sanoman mukaisesti meistä jokainen on Jumalan luoma ja lunastama, ainutlaatuinen ja arvokas yksilö. Pyrimmekin huomioimaan jokaisen oppilaan yksilöllisesti ja välittämään hänestä aidosti. Painotamme tunne- ja vuorovaikutustaitojen opetusta kaikilla vuosiluokilla ja korostamme kunnioittavan kohtaamisen merkitystä hyvän ilmapiirin mahdollistajana kouluyhteisössämme.

Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne.” (Room. 12:10)

Hyvää lukuvuotta kaikille ja tervetuloa meidän kouluun!

Petteri Muotka
rehtori